söndag 30 december 2012

ESSÄ

Tema: Marknadsföring på Facebook

Kommer redigera posten när jag kommit på exakt vad min titel etc skall vara, men just nu lutar det åt hur/varför man bör engagera folk/skapa en community/vad man kan få ut från en facebook sida i marknadsföringssyfte. 

Vetenskaplig källa:
 
Cvijikj, Irena Pletikosa & Michahelles Florian (2011). Understanding Social Media Marketing: A Case Study on Topics, Categories and Sentiment on a Facebook Brand Page. Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments (MindTrek '11). [Elektronisk] Tillgänglig: <http://goo.gl/gI5dt

och (antagligen) 

Joinson, Adam (2008) Looking at, looking up or keeping up with people?: motives and use of facebook. Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '08). [Elektronisk] Tillgänglig: <http://goo.gl/KjPB9>
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar